Skip to content

Treenit, kengät ja höpöhöpö

11.2.2012

Tänään alkoi talviloma, joka onkin luksusta, ei pääse meinaan opiskelut häiritsemään harrastuksia🙂 Eilen suuntasinkin suoraan koulusta urheilutalon kellarisalille nostamaan:

 

  • 4 min OAJ @ 16 kg
  • 2 min OALC @ 20 kg
  • 4 min OALC @ 16 kg

Setti kahdesti läpi minuutin palautuksilla.

 

Loppuun tempailin vielä pinkillä ja sinisellä. Lähinnä maistelin tekniikkaa. Vasemmalla kädellä tehdessä kuulan kahva asettuu yläasennossa kämmenelle turhan vaakasuoraan eikä siis diagonaalisesti. En oikein ole päässyt perille, että mitä tulee tehtyä väärin ja siksi tempaaminen on kai jäänytkin hieman pois treeneistä, ja se on paha, paha,paha, PAHA. Mutta nyt olen päättänyt, että makustelen tekniikkaa  joka viikko ja otan tepaamisen pian myös treeniohjelmaan mukaan, hitto, tempaus saa viikosta ihan oman päivänsä🙂

Koska kunto ja käpälät näköjään kestävät hieman raskaampiakin painoja, oli korkea aika hommata painonnostokengät, elämäni ekat sellaiset. Nyt pysyy mimmi pystyssä raskaammankin taakan alla🙂 Kävin Herttoniemen Underground Garagella hakemassa Adidaksen popot. Siellä porukka treenasi ihan tosissaan ja teki melkein mieli mennä mukaan hikoilemaan. Taidanpa kokeilla tota cross fit juttua vielä joku kerta.

 

 

Sain käsiini Patrik Borgin uusimman kirjan Vinha Perä, jossa pureudutaan laihdutuksen myytteihin ja faktoihin. Kirjassa on paljon tuttua juttua, mutta tuli sieltä vastaan myös muutama yllätys, kuten esimerkiksi rasvanpolttosyke rasvan palamisen mahdollistajana ja optimoijana – höpöhöpöä. Rasvan palaminen on yksinkertaisuudessaan kiinni siitä kuinka paljon kaloreita liikunnan aikana kuluttaa. Sanokaa vaan, että oon elänyt tynnyrissä, mutta kyllä minä olen uskonut Polariani ja sen ehdottamia sykealueita ja liikunnan jälkeen näyttämiä rasvan poltto prosentteja kokonais kalorikulutuksesta. Tietty olen noita lukemia epäillytkin, mutta en vissiin tarpeeksi. Hauska kirja ja varmasti pakonomaislille painon tarkkailijoille passeli opus. Alla vielä eräs ote kirjasta:

”Liikunta vähentää stressiä ja lisää jaksamista monta kautta. Kun pidetään mielessä, että stressi lihottaa, tässä meillä on pitkällä aika välillä laihduttava tekijä. Mutta toinen keskeinen samaan teemaan liittyvä tekijä on ns. pystyvyyden tunne, jonka parantamisessa liikunta vaikuttaa erinomaisen tehokkaalta. Pystyvyys tarkoittaa ihmisen uskoa selviytymiseen tilanteista ja pärjäämiseen ylipäätään – mikä on  ilmanmuuta keskeistä hyvinvoinnille. Jos ei usko pärjäävänsä, jos ei usko pystyvänsä laihtumaan, jos ei luota omaan tekemiseen… Niin, silloin ne tulokset jäävät kyllä ohuikisi. Ja yleensä jos uskoo pärjäävänsä, niin myös pärjää.”

Kyllä, kun lähden salilta vielä 20 kilon raudan tunne ja haju käsissäni, uskon että pystyn mihin tahansa ja pärjään missä vaan ja stressikin on tipotiessään. Kyllä nostaminen on sitten tehokasta – mannaa keholle ja mielelle🙂

2 kommenttia leave one →
  1. Mimmi permalink
    19.3.2012 17:33

    tosi innostavaa juttua! ja kiva kun laitoit mitä teit tarkalleen. miten teit kädenvaihdot?

  2. 28.3.2012 08:09

    Vaihdan kerran kättä jokaisessa sarjassa, eli esim. 4min OAJ -> 2min kummallekin kädelle🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: